اولویت روش های فرهنگ سازی در حوزه بازیافت مواد یکبار مصرف

اولویت روش های فرهنگ سازی در حوزه بازیافت مواد یکبار مصرف
به این صفحه امتیاز دهید

از اولویت های فرهنگ سازی و تشویق افراد به بازیافت محصولات مختلف مخصوصا محصولات یکبار مصرف این است که افراد را با محصولاتی که قرار است از این مواد تولید شود آشنا کنیم

زمانیکه مصرف کنندگان بدانند که ضایعات بازیافتی قرار است به چه محصولاتی تبدیل شود، با رغبت بسیار بیشتری بازیافت را انجام می‌دهند.

در این خصوص تحقیقات فروان و گسترده ای انجام پذیرفته که این مهم را تصدیق می کند.

یک بررسی در محل‌ جمع‌آوری زباله‌های سالن دانشگاهی انجام شد. در سالنی که به محصولات حاصل از مواد بازیافتی اشاره شده بود، ۵۱/۵ درصد از موادی که وارد بخش زباله‌های دفنی شده بودند، بازیافت‌پذیر بودند؛ درحالی‌که این مقدار در سالن کنترل ۶۲/۹ درصد بود. این تفاوت نشان می‌دهد پیام بازیافت موجب شده است دانشجویان به‌جای اینکه ضایعات بازیافت‌پذیر را در بخش زباله‌های دفنی بیندازند، مقدار بیشتری از آن‌ها را وارد جایگاه‌ ضایعات بازیافت‌پذیر کنند.

نتایج بررسی های مختلف شواهد قانع‌کننده‌ای فراهم می‌کند که نشان می‌دهد زمانیکه مصرف‌کنندگان از موضوع تبدیل مواد بازیافتی آگاه می‌شوند، بازیافت بیشتری انجام می‌دهند. برجسته‌سازی تبدیل مواد بازیافتی به محصولات جدید باید در اولویت فرهنگ سازی حوزه پسماند باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *